Spletno oglaševanje [s praktičnimi primeri]

Spletno oglaševanje je sodoben, učinkovit ter natančno merljiv način, s katerim povečamo vidnost in obiskanost spletne strani s ciljem povečanja prodaje.

Google je največji svetovni iskalnik, preko katerega večina uporabnikov interneta išče informacije na podlagi ključnih besed, Facebook pa je največje družbeno omrežje, katerega uporablja tudi velika večina Slovencev. Obstaja seveda še veliko drugih spletnih kanalov, na katerih lahko oglašujete, vendar sta za večino industrij prevladujoča ravno Google in Facebook. Priljubljena sta tudi Intagram in LinkedIn, slednji je priljubljen predvsem za tehnološko in inudstrijsko naravnana podjetja.

Kako izvajamo spletno oglaševanje, kateri kanali so za nas primerni, kakšne koristi prinaša takšno oglaševanje, predstavljamo v nadaljevanju.

Kako se izvaja spletno oglaševanje?

Spletno oglaševanje izvajajo za to usposobljeni strokovnjaki, ki so lahko znotraj podjetja ali izven podjetja. Mnoga podjetja za to področje najamejo agencije za spletni marketing, ki v celoti ali pa delno prevzamejo in vodijo oglaševanje na spletu.agencija za spletno oglaševanje

Spletno oglaševanje se lahko izvaja s pomočjo več kanalov:

  • Preko družabnih omrežij,
  • s pomočjo oglasov na iskalnikih (Google Ads, Re-marketing itd.),
  • s pošiljanjem e-mail obvestil,
  • s pomočjo visoke uvrstitve na iskalnikih (SEO optimizacija spletnih strani).

Vendar pa je spletno oglaševanje v zadnjem času nekoliko drugačno, kot pred leti. Nekoč je bilo dovolj, če si stranki poslal kakšen e-mail s predstavitvijo aktualne ponudbe. Danes vemo, da to kupca več ne prepriča oz. ga ne privabi v nakup.

Danes je v ospredju kakovostna vsebina, ki kupcu pomaga pri odločitvi o nakupu tovrstnih izdelkov, ki jih prodajamo mi in naša konkurenca. Gre torej za vsebinski spletni marketing, ki spletno oglaševanje postavlja pred nove izzive. V osredje postavlja kupca, in ne več izdelek.

Primer klasičnega marketinškega oglasa: Ali tudi vi potrebujete nove volanske drogove? Pri nas ponujamo ugodne in kakovostne volanske drogove. Pokličite nas!

Tovrstni oglas je danes potrebno predstaviti drugače.

Primer istega oglasa po sodobnih smernicah vsebinskega marketinga (za nemški trg): Ali ste vedeli, kako pomembno je, da vaš volanski drog na avtomobilu pravilno deluje? S tem namreč vplivamo tudi na varnost vožnje in porabo. Več o tem, kako delujejo volanski drogovi (t.i. Lenkstange und Spurstange) pa izveste na povezavi.vsebinski marketing

Da, v slednjem oglasu bo kupec izvedel nekaj koristnih stvari, zato ga pritegne. To je vsebinski marketing, ki kupcu predstavlja koristi izdelka, delovanje izdelka, ga obvešča o novostih iz področja izdelkov in mu pomaga pri razreševanju težav ali dvomov. Gre torej za manj vsiljiv način marketinga, in spletno oglaševanje danes to vsekakor zasleduje na vseh kanalih.

Pomembno je, da pred investicijo v katerikoli oglaševalski kanal, kar se da dobro poznamo obstoječe obiskovalce spletne strani in svojo ciljno publiko (uporabnike, za katere želimo, da še postanejo obiskovalci naše strani in kasneje tudi stranke). Ni vsak kanal primeren za vse (vsaj ne na enak način), niti navadno ni samo en kanal tista “magična rešitev”, ampak je pomembna kombinacija različnih pristopov. Osnova za poznavanje naših uporabnikov je Google Analytics – orodje, ki o vaših uporabnikih ponuja veliko informacij.

Za katera podjetja je primerno spletno oglaševanje

Spletno oglaševanje je pravzaprav nujno za vsa podjetja, ki želijo ohraniti ali okrepiti svoj konkurenčni položaj.

Nekatere panoge se oglašujejo zgolj preko spleta, druge vlagajo tudi v druge načine marketinga. To je odvisno od naslednjih dejavnikov:spletno oglaševanje

  • Kakšen izdelek prodajamo;
  • Kdo so naši kupci;
  • Kakšni so naši kupci (starost, obnašanje, hobiji..);
  • Kako kupujejo naši kupci;
  • Koliko ljudi išče naše izdelke preko spleta;
  • Kako oglašuje naša konkurenca.

Odgovori na ta vprašanja, lahko hitro pokažejo smiselnost spletnega oglaševanja.

Katere kanale spletnega oglaševanja bomo uporabili?

Odgovor na to zahteva marketinško analizo našega položaja in potenciala na spletu. Z analizo izvemo predvsem:

  • S katerimi ključnimi besedami naši kupci iščejo naše izdelke/storitve preko spletnega iskalnika;
  • V kolikšnem številu uporabniki spleta iščejo naše izdelke;
  • Kje na iskalniku se nahajamo zdaj;
  • Kje se nahaja konkurenca.

Ko izvemo koliko ljudi išče naše izdelke/storitve na spletnih iskalnikih, s kakšnimi ključnimi besedami oz. sinonimi je naša slika o tem, ali je naša uvrstitev na iskalniku pomembna, hitro jasna. V kolikor želimo prodajati npr. na nemškem trgu izdelek varnostni ventil, ki ga mesečno na nemškem iskalniku išče približno 2500 ljudi, je pred nami velik izziv. Z varnostnimi ventili (t.i. Sicherheitsventile) se želimo povzpeti visoko na iskalniku ter postati vidni za nove kupce. To nam lahko uspe s kakovostno več mesečno optimizacijo spletne strani. blog zapisi

Po opravljeni analizi hitro lahko ugotovimo, da se modna oblačila prodajajo preko družabnih omrežjih, medtem ko struženje kovin zahteva drugačen kanal, kot je npr. SEO optimizacija. Ob predpostavki, da ključno besedo končniki v iskalnik Google mesečno vtipka večje število ljudi, je hitro lahko jasno, da je to izdelek, ki ga je vredno optimizirati za iskalnike. S tem dosežemo višjo pozicijo na iskalniku, posledično pa večji obisk spletne strani in večjo prodajo.

Ker na spletu kupuje vedno več ljudi najrazličnejše izdelke in išče ponudnike za storitve, potem lahko trdimo, da je spletno oglaševanje primerno in pravzaprav nujno za vsako podjetje. Le pravilen kanal je potrebno izbrati ali več kanalov hkrati.

Kakšne koristi prinaša spletno oglaševanje

Koristi, ki jih podjetja pridobijo z učinkovitim spletnim oglaševanjem so predvsem:

  • Pridobitev pozornosti novih kupcev
  • Povečanje zaupanja v blagovno znamko
  • Povečanje obiska spletne strani / spletne trgovine
  • Večje število povpraševanj
  • Povečanje prodaje.

obdelava kovin na cnc strojih

Podjetje Univerzal je z optimizacijo spletne strani za iskalnike pričelo pred slabim letom. Za njihove ključne storitve v okviru obdelave kovin na CNC strojih, so se po približno 6-ih mesecih rednega dela povzpeli na 1. stran iskalnika Google. S tem so občutno povečali obisk spletne strani in pridobili kar nekaj povpraševanj. Pridobili so tudi več poslov, in so z delom spletne optimizacije zelo zadovoljni. Spletna optimizacija je nekoliko počasnejša oblika spletnega oglaševanja, vendar zelo zanesljiva. Rezultati se namreč pričnejo kazati po približno 6-ih mesecih. Mnoga podjetja se v želji po hitrih učinkih spletnega oglaševanja poslužujejo hitrejših oblik – kot so npr. Google oglasi. Vendar pa tovrstni oglasi ne prinašajo tako zanesljivih rezultatov. Zato je bistvena predhodna kakovostna analiza, ki nam je v pomoč pri izbiri pravega načina oglaševanja na spletu.